אנשים רבים אינם יודעים במדויק כיצד עליהם להציג את הנכס שלהם למכירה. חלק ניכר מהעבודה על מכירת נכס יוצר לעיתים דווקא התנגדות בלתי מוסברת בקרב רוכשים פוטנציאלים.
המוכר אינו מבין את הסיבה לכך ולעיתים אינו מצליח אפילו לאתר אותה. הדבר הזה שבסיסו הוא חוסר הבנה מצידו עלול בסופו של דבר לגרום להפסד ואינו טוב.
על מנת להבין כיצד להציג נכס למכירה, בין זאת דירה , חנות, או מתחם גדול לשימוש מסחרי כלשהו, צריך לתת את הדעת על מספר דגשים:
-
מי קהל היעד שלך, כלומר מי הוא בסופו של דבר הרוכש הטוב ביותר בעבורך. ברור לכאורה כי היעד הוא להשיג את מי שמוכן לתת את הסכום הגדול ביותר בעבור הנכס.
-
באיזה זמן משעות היום טוב ביותר בשבילך להציג את הנכס. בבוקר, בצהריים או בערב. דירה הנמצאת בסמוך לבית ספר למשל לא כדאי להציג בשעות הבוקר. נכס תעשייתי לא רצוי להציג בשעות הערב. חנות כדאי להציג לאורך כל שעות היום והערב.
-
האם הנכס הוא נקי, מסודר, מטופח, מעורר רושם אטרקטיבי מבחינה חיצונית על מנת שהרוכש ירצה בו בסופו של עניין. חשוב אם כן לדאוג לנכס מבחינת טיפוח, נקיון, סדר.
-
האם אתה בתור בעל הנכס מופיע כיאות. לבוש הולם. חיוך נעים. סבר פנים מנומס וענייני. אדיבות. לכל אלו יש מידת השפעה גדולה ביותר על אנשים.
-
עליך להיות אדם בעל סבלנות רבה לקבל גם דברי ביקורת ושאלות חקרניות מדיי. זאת זכותו של המתעניין אחרי הכל לקבל תשובות מלאות על שאלותיו.
-
באם מדובר בנכס מסחרי רצוי לדאוג שיהיה כיבוד קל ושתיה קלה בפתח הנכס. זה תמיד שובר את הקרח והקרירות מתפוגגת.
-
יש לשדר אמינות בנוגע למצבו של הנכס ואם שואלים לגבי בעיות ומגרעות שיש לסביבה או לנכס עצמו יש להשתדל לענות במדויק ככל שניתן.
כל הכללים הללו עובדים בשלושת המקרים של הצגת נכס למכירה.
הם יעילים מאוד ויישומם עתיד לשפר טוב מאוד את הסיכויים למכירת הנכס.
המאמר נכתב עבור איזיהאוס - ניהול מבנים ע"י פורטל בתים, הפורטל המוביל בישראל בנושא בתים ומבנים, ניקיון ואחזקת משרדים , נכסים ובתים.